Zespół Szkół Geodezyjno-Drogowych i Gospodarki Wodnej

im. Gabriela Narutowicza w Krakowie

Get Adobe Flash player

Znak najwyższej jakości

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że Technikum Geodezji i Kształtowania Środowiska Nr 12 w Krakowie jest wśród 500 najlepszych techników w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Liceów i Techników PERSPEKTYWY 2024 i przysługuje mu tytuł "Brązowej Szkoły 2024".

Szkoła promująca zdrowie

Szkola w mediach

Pisali o nas

Mówili o nas

Nasze szkoły

Wycieczka do Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego

W dniu 13 października 2015 r. klasa 2g pod opieką wychowawczyni Elżbiety Waśko odwiedziła w Muzeum UJ interaktywną wystawę Wszystko… jest liczbą . Uczniowie mogli się przekonać, że matematyka znajduje praktyczne zastosowanie w wielu dziedzinach aktywności człowieka. Wiele zagadnień , nieraz bardzo zaskakujących , związanych z otaczającymi nas liczbami młodzież poznawała nie tylko za pomocą opisów , ale także w formie eksperymentów i doświadczeń, które samodzielnie przeprowadzali . Poznali również „rozkosze łamania głowy” , rozwiązując zagadki geometryczne i topologiczne. Następnie zwiedzali sale Collegium Maius . O ich wystroju i historii w bardzo interesujący sposób opowiadała pani przewodnik . Podziwiali zabytkowe wnętrza takich pomieszczeń jak: libraria (biblioteka), stuba communis (dawna jadalnia), skarbiec, pokoje profesorskie, mieszkanie Jana Kantego, Aula (zawierająca cenny zbiór malarstwa). Uczniowie byli bardzo zadowoleni z programu wycieczki.

Wyjazd integracyjny klas pierwszych do Łapszy Niżnych.

Wycieczki pierwszaków odbyły się w dniach: 17 -18 września kl. 1la z wychowawczynią Dorotą Prochaska i kl. 1lb z wychowawcą Michałem Rozumem oraz opiekunem panem Przemysławam Kubalem. 21-22 września kl. 1 lc z wychowawcą Tomaszem Włóką i kl. 1g z wychowawcą Pawłem Rogowcem oraz opiekunem panem Leszkiem Bobołowiczem.

Obydwa wyjazdy były okazją do wzajemnego poznania się, nawiązania nowych przyjaźni i spędzenia czasu w pięknych okolicach Pienin Spiskich. Od początku wyprawy nie opuszczał nas dobry humor i towarzyszyła piękna pogoda. Podczas wyjazdu mieliśmy mnóstwo atrakcji. Zwiedzaliśmy tajemnicze komnaty zamku w Niedzicy, wysłuchaliśmy ciekawych podań i legend związanych z tym miejscem. Wieczorem były śpiewy i tańce przy pieczeniu kiełbasek. Zabawy i rozmowy trwały do białego rana. Nikt jednak (no może poza wychowawcami) nie był zmęczony. Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy na rejs statkiem „HARNAŚ“ po jeziorze Czorsztyńskim. Z pokładu podziwialiśmy okoliczne zabytki architektury i przyrody: m. in. zamek w Czorsztynie, zaporę wodną w Niedzicy, której projektantem był patron naszej szkoły Gabriel Narutowicz i Pieniński Park Narodowy. Po powrocie do ośrodka mieliśmy okazję sprawdzić nasze uzdolnienia manualne, gdyż zorganizowano nam zajęcia z rękodzieła ludowego. Każdy mógł własnoręcznie zrobić sobie pamiątkę. Cóż nie było łatwo ale nikt się nie poddawał.

Do Krakowa wróciliśmy bardzo zmęczeni ale bogatsi o nowe znajomości, przyjaźnie i niezapomniane wrażenia.

Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

W dniu 22 września 2015 r. odbyła się wycieczka turystyczna klas 2g i 2oi pod opieką nauczycieli: E. Waśko, E. Szydło i P. Pawłowskiego. Zwiedziliśmy Zamek Królewski w Chęcinach, wstąpiliśmy do ,,Raju"- najsłynniejszej jaskini w Polsce, a następnie udaliśmy się do Skarżyska-Kamiennej, gdzie w Sanktuarium Matki Boskiej Ostrobramskiej zobaczyliśmy kopię słynnego obrazu z Wilna. Miłośników historii wojskowości zainteresowała największa kolekcja militariów pod gołym niebem w Muzeum Orła Białego. Zwieńczeniem wycieczki było podziwianie w Zagnańsku majestatycznego dębu Bartek - liczącego ok. 700-1000 lat. Zmęczeni, ale pełni wrażeń, wróciliśmy do Krakowa.

Warsztaty w Muzeum Etnograficznym

W dniach 17 czerwca uczniowie z klas: 3 ga, 3 i oraz 24 czerwca z klasy 1 g uczestniczyli w warsztatach w Muzeum Etnograficznym w Krakowie. Były to kolejne grupy z naszej szkoły, kontynuujące projekt Alfabet", który rozpoczął się w maju.
Tym razem prowadzącymi byli: artysta malarz Marek Chlanda i pracownik muzeum Agnieszka Lisowska, a nad projektem czuwała koordynatorka - Urszula Sobczyk.
Młodzież zastanawiała się nad różnymi pojęciami i obrazowała je w różny sposób. Inspiracją były teksty literackie, natomiast efektem końcowym miały być prace wykonywane przez uczniów: klasy trzecie robiły kolaże, a klasa pierwsza rysunki. Zajęcia odbyły się w ramach tematów: Doświadczanie sztuki - doświadczenie w sztuce (klasa 3ga i 3 i) oraz Auto(bio)grafie (klasa 1 g). Dziękujemy za te spotkania ze sztuką prowadzącym, pani koordynatorce tego przedsięwzięcia, a uczniom za kreatywność i działanie poprzez sztukę.

Wszystkie zdjęcia zrobione przez organizatorów można obejrzeć również na poniższej stronie:

Rajd Samorządów Uczniowskich

W dniu 18 czerwca 2015 roku odbył się Rajd Samorządów Uczniowskich w Beskid Sądecki do Tęgoborzy. Uczestniczyli w nim uczniowie z naszej szkoły: Angelika Grzegórzkiewicz, Katarzyna Bugaj i Paulina Puchała wraz z opiekunem samorządu naszej szkoły Agatą Czajowską. Po spacerze górskim (dość forsownym) odbyła się debata na temat samorządności w szkole, a po niej ognisko z kiełbaskami. Organizatorem rajdu był Wydział Spraw Społecznych Urzędu Miasta Krakowa.

Partnerzy Szkoły

Zespół Szkół Geodezyjno-Drogowych i Gospodarki Wodnej im. Gabriela Narutowicza  ul. Lea 235 30-133 Kraków

zsgdigw@mjo.krakow.pl  tel. 12-637-46-69,  fax 12-636-61-15 www.szkolaimnarutowicza.krakow.pl

rada.rodzicow.zsgdigw@gmail.com

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Strona na której się znajdujesz korzysta z plików Cookies. Pamiętaj, że możesz zmienić ich ustawienia w swojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie .

Akceptuje pliki cookies na tej stronie.