Zespół Szkół Geodezyjno-Drogowych i Gospodarki Wodnej

im. Gabriela Narutowicza w Krakowie

Get Adobe Flash player

Znak najwyższej jakości

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że Technikum Geodezji i Kształtowania Środowiska Nr 12 w Krakowie jest wśród 500 najlepszych techników w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Liceów i Techników PERSPEKTYWY 2024 i przysługuje mu tytuł "Brązowej Szkoły 2024".

Szkoła promująca zdrowie

Szkola w mediach

Pisali o nas

Mówili o nas

Nasze szkoły

Wizyta zawodoznawcza w ZUW Raba w Dobczycach

W dniu 26 listopada oraz 3 grudnia 2012r uczniowie z klas 3 i 4 kształcących się w zawodzie technik ochrony środowiska odbyły staż - wizytę zawodoznawczą w Zakładzie Uzdatniania Wody Raba - Dobczyce . Młodzież zapoznała się z procesem technologicznym uzdatniania rzeki Raby ,ujęciem wieżowym poboru wody oraz z laboratoryjnym badaniem parametrów fizyko - chemicznych i mikrobiologicznych wody surowej i uzdatnionej. Wizyta zawodoznawcza  odbyła się w ramach projektu : Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce i pozwoliła uczniom zapoznać się z ich przyszłym zawodem

Wycieczka do elektrociepłowni EDF Kraków

Nasza szkoła przystąpiła do programu edukacyjnego pn. "Ciepło Z Głową" funkcjonującego na terenie Krakowa w dzielnicy VI - Bronowice. Celem programu jest rozpowszechnianie wiedzy wśród młodzieży na temat oszczędności ciepła, którą można uzyskać poprzez zmianę swoich zachowań i bardziej energetycznie zrównoważony styl życia.

W ramach programu młodzież naszej szkoły zwiedziła elektrociepłownię EDF Kraków w dniu 21 listopada 2012 r. - kl. III "oś" i II "oś" pod opieką pani Ewy Szydło i pani Marii Jawień-Żebrackiej oraz w dn. 22 listopada 2012 r. - kl. II "i" pod opieką pani Agaty Czajowskiej.

Wycieczka do Oświęcimia

Dnia 14 listopada bieżącego roku klasy III dr. i IV dr. wraz z nauczycielkami p. Bożeną Piszczek, wychowawczynią klasy IV dr. oraz polonistką p. Martą Kafel, udały się na wycieczkę do byłego obozu hitlerowskiego Auschwitz – Birkenau.Około godz. 11:00 przejechaliśmy z przewodnikiem do muzeum Birkenau. Wejście do niego stanowiła ogromna brama wjazdowa, przez którą kiedyś przejeżdżały pociągi przywożące więźniów z całej Europy. Na terenie tego obozu mieliśmy możliwość zobaczyć pozostałości po murowanych i drewnianych barakach mieszkalnych i ruiny krematorium. Poznaliśmy także warunki w jakich musieli żyć więźniowie. Zwiedzanie Birkenau zakończyliśmy wizytą pod Międzynarodowym Pomnikiem Ofiar Obozu, gdzie znajdowały się tabliczki w 17 językach. O godz. 7:00 wyjechaliśmy autokarem spod budynku szkoły.  Na miejscu byliśmy przed 9:00. Tam czekała na nas pani przewodnik i razem z nią rozpoczęliśmy zwiedzanie obozu. Pierwszym punktem były budynki, w których znajdowały się liczne zdjęcia tego miejsca z czasów wojny. Mogliśmy tam także zobaczyć rzeczy osobiste więźniów, takie jak: buty, walizki, przedmioty codziennego użytku, ich zdjęcia oraz pomieszczenia, w których zmuszeni byli mieszkać. Przewodniczka pokazała nam także celę św. Maksymiliana Kolbe. Następnie udaliśmy się pod ścianę straceń, pod którą esesmani w latach 1941 -1943 rozstrzelali kilka tysięcy ludzi, wykonywali karę chłosty czy słupka, a następnie do bloku 11 zwanego blokiem śmierci. Tam minutą ciszy i zadumy oddaliśmy hołd zamordowanym. Na koniec w ciszy przeszliśmy przez pomieszczenia komory gazowej i krematorium. Zrobiło to na wszystkich wstrząsające wrażenie.
Wycieczka ta była nie tylko lekcją historii, przybliżyła nam także ogrom ludzkiego cierpienia. U każdego z nas wywołała szereg emocji, począwszy od smutku, współczucia często po poczucie niesprawiedliwości , a nawet nienawiści. Z pewnością na długo pozostanie w naszej pamięci…

Partnerzy Szkoły

Zespół Szkół Geodezyjno-Drogowych i Gospodarki Wodnej im. Gabriela Narutowicza  ul. Lea 235 30-133 Kraków

zsgdigw@mjo.krakow.pl  tel. 12-637-46-69,  fax 12-636-61-15 www.szkolaimnarutowicza.krakow.pl

rada.rodzicow.zsgdigw@gmail.com

Polityka prywatności

Deklaracja dostępności

Strona na której się znajdujesz korzysta z plików Cookies. Pamiętaj, że możesz zmienić ich ustawienia w swojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie .

Akceptuje pliki cookies na tej stronie.